קייטנה ביתית

הרבה זמן עבר מאז הפוסט האחרון. הקיץ עבר עלינו בצורה אינטנסיבית. ערכנו בביתנו קייטנה ביתית. זה התחיל מרעיון של רמון הבן הבכור שלי, שהיה בשנה שעברה בכזאת קייטנה שהיתה מאד מוצלחת.אני מודה שלקח לי זמן לקבל את הרעיון שלו, לא כל כך התאים לי שיתרוצצו לי בבית חבורת ילדים מיוזעים ויעשו בלגן ורעש. אבל לאט לאט  התחלתי להתרגל לזה ובניתי תוכנית מפורטת לכל ימי הקייטנה. זה הסוד של קייטנה מוצלחת  – הרבה הרבה הכנה מראש – לדאוג שכל החומרים ליצירה ולמשחק מוכנים וממויינים.  זאת הזדמנות מצויינת להודות לשלומית המאמנת המדהימה שמאד עזרה לי בנושא.

אז הנה דוגמאות של פעילויות שעשינו, הרבה יצירה עם דגש על חומרים ממוחזרים, כל ילד קיבל שרפרף מקרטון שהכנתי מבעוד מועד וקישט אותו בגזרי עיתונים:

שרפרפים

סרטנים ןחיפושיות מקרטוני ביצים:

סרטנים

חיפושיות מקרטון ביצים

חיפושיות מקרטון ביצים

עטלף על ענף:

עטלף

יצירות מגלילי נייר טואלט:

גלילי קרטון

צביעת קרח שהוקפא  בתוך בלון:

קרח צבעוני

יצירה בעיסת חול שנראית כמו ארמון חול אבל נשארת לנצח (או עד שמעיפים את זה מהבית בלי שהילדים שמים לב…)

חול לנצח

סירות פיראטים מקרטוני חלב שגם שטות:

סירות פיראטים

וראש דשא:

ראש דשא

לסיכום: רעיונות ליצירה יש בשפע למשל בקייטנת הורים של YNET  http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-4849,00.html או בבלוג של קשת זאבי http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?FolderName=kidsart.

היה כיף, גם לי, גם לילדים וגם להורים. עכשיו חוזרים לשגרה.

תגים: , , , , , ,

7 תגובות to “קייטנה ביתית”

  1. procrastinationman Says:

    אני מאוד אהבתי.

  2. ורד Says:

    מאיפה השגת רגליים לסרטנים שהכנת

    בתודה,

    ורד

  3. ורד Says:

    ועוד שאלה מצחיקה איך הדבקת אותם בדבק רגיל בדבק לבן פלסטיק?

    • sivanderooij Says:

      במקרה זה לא השתמשתי בדבק, אלא ניקבתי חורים בקרטון הביצים בעזרת מחורר ודרכם השחלתי את הרגליים.

  4. יוחאי Says:

    כמו תמיד יופי של רעיונות, צילומים ברורים ובצוע אשר עושה חשק לאכול.
    keep up the good work!

  5. 2010 in review « סיון דה רואי Says:

    […] The busiest day of the year was October 2nd with 37 views. The most popular post that day was קייטנה ביתית. […]

כתיבת תגובה